/2020–2024 m. Varėnos rajone įgyvendinta Užimtumo didinimo programa
2025 m. gegužės 6 d.

2020–2024 m. Varėnos rajone įgyvendinta Užimtumo didinimo programa

Varėnos rajono savivaldybės administracija 2020 metais kartu su kitomis 12 savivaldybių  pradėjo įgyvendinti Užimtumo didinimo programos projektą Užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugos nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims“. Palaipsniui prie šio projekto prisijungė vis daugiau savivaldybių, o 2022 m. Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos atliktas šio projekto vertinimas parodė teigiamus ilgalaikius dalyvių užimtumo rodiklius. Remiantis teigiamais rezultatais, nuo 2023 m. šis projektas tapo nuolatine Užimtumo didinimo programa ir yra įgyvendinama šalies mastu.

2025 m. Varėnos rajono savivaldybės administracija, įgyvendina Užimtumo didinimo programą, kurios tikslai:

  1. palengvinti ilgą laiką nedirbusių asmenų perėjimą nuo nedarbo prie užimtumo darbo rinkoje;
  2. suderinti užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų bei piniginės socialinės paramos teikimą, integruojant ilgą laiką nedirbusius asmenis į darbo rinką;
  3. užtikrinti valstybės ir savivaldybės institucijų, įstaigų ir (ar) organizacijų, teikiančių užimtumo skatinimo, motyvavimo paslaugas ir piniginę paramą nedirbantiems asmenims, veiklos koordinavimą ir skatinti bendradarbiavimą.

Įgyvendinant Programą, kaip ir ankstesniais metais, kiekvienam dalyviui teikiamos individualiai numatytos paslaugos.

Pasak atvejo vadybininkės Lauros Gliebuvienės, labai svarbu individualiai su kiekvienu dalyviu išnagrinėti asmenines ilgo nedarbo priežastis ir kartu ieškoti sprendimų, kaip esamą situaciją pakeisti. „Tikslui pasiekti iš anksto sudaromi konsultacijų grafikai, atsižvelgiant į kiekvieno dalyvio galimybes, viešojo transporto grafiką. Turintys sveikatos problemų padrąsinami kreiptis į gydymo įstaigas. Galime pasidžiaugti, dalyviai tampa drąsesni, įgauna daugiau pasitikėjimo savimi, jiems geriau sekasi rasti sprendimus probleminėse situacijose“, – pasakojo L. Gliebuvienė.

Svarbu pažymėti, jog kiekvienas asmuo sprendimą dalyvauti ar nedalyvauti programoje priima savarankiškai.

2020–2024 m. dalyviams teiktos paslaugos:

  • individualios ir grupinės priklausomybės ligų konsultanto konsultacijos, kurios suteikia galimybę ir pagalbą atsisakyti žalingų įpročių. Dalyviams leidžiama patiems priimti sprendimus renkantis priklausomybės gydymą, konsultacijas ar reabilitaciją;
  • individualios ir grupinės psichologo konsultacijos, kurios stiprina dalyvių sąmoningumą, savarankiškumą, padeda jiems geriau save pažinti, dėl ko jiems lengviau įveikti susidariusius sunkumus, jie tampa drąsesni, atkaklesni.
  • individualios ir grupinės karjeros konsultacijos, kurių metu dalyviai supažindinami su darbo paieškos būdais, jiems padedama pasiruošti gyvenimo aprašymus bei juos patalpinti darbo paieškų svetainėse, suteikiamos žinios kaip elgtis pokalbių dėl darbo metu. Dalyviai konsultacijų metu įsivertina savo gebėjimus dirbti, taip pat yra motyvuojami ir skatinami savarankiškai kreiptis dėl galimybės įsidarbinti norimoje darbovietėje ir darbo pozicijoje.
  • finansinio raštingumo individualios konsultacijos ir mokymai, kuriais siekiama gerinti asmenų finansinį raštingumą, suteikiama naudingų žinių ir įgūdžių apie asmeninio biudžeto planavimą, valdymą, pajamas, išlaidas, finansinius įsipareigojimus, mokesčius;
  • nesant galimybei atvykti viešuoju transportu, dalyviams teikiama pavėžėjimo paslauga į ir iš darbo;
  • esant poreikiui, Atvejo komandos sprendimu paslaugų teikimas papildomas ir kitomis paslaugomis: B kategorijos vairavimo kursai, sveikatos būklės gerinimo paslaugos, pagalba kreipiantis į gydytojus, teisininkus.

 

Šios paslaugos siūlomos pagal teikiamus asmens duomenis bei turimą informaciją iš atitinkamų įstaigų, atsižvelgus su kokiomis problemomis susiduria dalyviai. Atvejo komanda posėdžio metu paskiria atrinktas ir kompleksiškas paslaugas, kurios viena kitą papildydamos stiprina dalyvio savarankiškumą ir palengvina perėjimą nuo nedarbo prie užimtumo.

Atvejo vadybininkės L. Gliebuvienės teigimu, projekto dalyviams reikalinga pagalba tarpininkaujant su įvairiomis įstaigomis, būsimais darbdaviais. Prireikus atvejo vadybininkė kartu su dalyviu dalyvauja pokalbyje dėl laisvos darbo vietos, padeda suderinti trumpesnį darbo grafiką, atsižvelgiant į viešojo transporto grafiką, ir tarpininkauja dėl apgyvendinimo ir pavėžėjimo paslaugos teikimo. Ypač svarbi yra pavėžėjimo paslauga, kuri leidžia daugeliui dalyvių turėti darbą. „Džiugu, kad šiai paslaugai pasibaigus dalis dalyvių patys ėmėsi iniciatyvos ir rado būdus, kaip savarankiškai nuvykti į darbą“, – sako ji.

Atsižvelgiant į dalyvių turimas sveikatos problemas, tarpininkaujama su gydymo įstaigomis dėl gydymosi eigos bei kreipimosi dalyvumo lygiui nustatyti.

Esant poreikiui ir dalyviui sutikus, padedama susitarti su įvairiomis įstaigomis dėl asmens nukreipimo ir priėmimo į Respublikinį priklausomybės ligų centrą detoksikacijai ir tolimesniam gydymuisi (skubūs vizitai pas gydytojus dėl reikalingų dokumentų ir tyrimų detoksikacijai ir (ar) reabilitacijai, esant poreikiui, laikina apgyvendinimo paslauga, pavėžėjimo ir palydėjimo paslauga į gydymosi įstaigą).

Dalyviui įsidarbinus dažnai tarpininkaujama jam kreipiantis dėl turimų skolų ir jų išieškojimo procedūrų. Prireikus dalyviai nukreipiami savivaldybės teisininkų konsultacijai.

Džiugu, jog dalis programos dalyvių tęsia dalyvavimą Užimtumo didinimo programoje. Jiems ir toliau yra teikiamos konsultacijos, paslaugos ar palaikymas darbo vietoje.

Per visą Užimtumo didinimo programos įgyvendinimo laikotarpį (2020–2024 m.)  įsidarbino daugiau kaip 30 proc. dalyvavusių asmenų.

2025-05-06T10:51:38+00:00